Hotels & Restaurants

Perfecte akoestiek in de horeca

Een veelgehoorde klacht van bezoekers aan restaurants en cafe's is de slechte akoestiek.

Tijdens een gezellig avondje uit met lekker eten en drinken is het gesprek aan tafel toch eigenlijk het 'hoofdgerecht'. Bij een slechte akoestiek wordt men geconfronteerd met galm en/of harde geluidsreflecties via wanden of plafond.

Men moet zich inspannen om de tafelgenoten te kunnen verstaan en zelf verstaan te worden. Het geluid van andere gasten overstemt het gesprek en iedereen probeert elkaar te 'overstemmen'. Niet verwonderlijk dat men aan het eind van de avond enorm vermoeid is. Gun uw gasten een goede ambiance – en daar hoort een goede akoestiek zeker bij! Voor elke ruimte heeft Incatro een oplossing die zowel praktisch als esthetisch - op maat - voor u te maken is.

Hieronder treft u enkele voorbeelden van horecagelegenheden die u voorgingen en waarbij de akoestiek naar volle tevredenheid is aangepast.

Project hospitality incatro 12

We horen en lezen het vaak; slechte akoestiek in horecagelegenheden. Italiaans restaurant il Caminetto in Echt ondernam actie en belde ons.

Personeel, en vooral de gasten, hadden last van de galm waardoor iedereen nog harder moet gaan praten. Uiteraard komt het de ambiance niet ten goede en vroeg men ons om een oplossing. We adviseerden verspreid over de hele zaak akoestische panelen en wanden aan te brengen die de galm absorbeerd.
Samen met de eigenaar werd gezocht naar passend beeldmateriaal en werden de panelen niet veel later geinstalleerd. De rust keerde terug en de gasten kunnen weer ongestoord van hun eten genieten.

Referenties van horeca-oplossingen