Wachtruimte, balie en receptie

Perfecte akoestiek in de wachtruimte

Ofschoon slechts een ruimte waar men relatief kort verblijft, maken de entree, de receptie en een wachtkamer een wezenlijk onderdeel van het bedrijf uit.

Zeker wanneer receptie en wachtkamer zich in één en dezelfde ruimte bevinden kan akoestiek enorm van belang zijn. Denk hierbij voornamelijk ook aan de spraakprivacy – de gesprekken met gasten/cliënten kunnen vertrouwelijk zijn en in een ruimte met slechte akoestiek kan men de gesprekken tot op een paar meter afstand vaak woordelijk volgen.

Een ander veel voorkomend probleem, in gevallen waar de balie/receptie zich in dezelfde open ruimte bevindt, is de slechte verstaanbaarheid tijdens het telefoneren.

Hoe ontwerp je de ideale balie waar privacy en verstaanbaarheid gewaarborgd moeten zijn? – Incatro heeft diverse oplossingen om u hierbij te helpen! Denk aan scheidingswanden aan of op de balie.

Download PDF Balieschermen

Artscreen 90mm baliescherm 1 incatro

Galm – en dus herrie – maken telefoneren in sommige situaties vrijwel onmogelijk.
Ook weer een probleem dat wij eenvoudig kunnen oplossen door het plaatsen van wand- en/of plafondpanelen, al dan niet in combinatie met mobiele akoestische schermen.

Onderstaand treft u enkele voorbeelden aan van wachtruimten waarbij de akoestiek naar volle tevredenheid is aangepast.

Referenties in ontvangstruimten